Astăzi, consumatorii au acces la aproape orice produs sau serviciu prin canalul de vânzări directe. Mulți oameni se gândesc la produse cosmetice, produse de curățare, produse nutriționale și produse de uz casnic ca produse disponibile prin intermediul vânzării directe. Cu toate acestea, există o gamă din ce în ce mai mare de produse și servicii comercializate prin intermediul vânzării directe, fie de la persoană la persoană, prin intermediul planului de petreceri sau online.

Modelul de afaceri de vânzare directă

Vânzarea directă este o metodă de vânzare cu amănuntul și de marketing, folosită de mărcile globale de top și companiile mai mici, antreprenoriale, pentru a comercializa bunuri și servicii direct consumatorilor, în casele lor sau în orice altă locație, departe de sediile permanente de vânzare cu amănuntul. Aceasta are loc, de obicei, față în față, în locul în care produsele sunt demonstrate: fie către o persoană, fie către un grup (petreceri la domiciliu).

Vânzarea directă este un model care funcționează – s-a adaptat întotdeauna la schimbările de piață și demografice, fără a-și pierde din vedere etosul. Într-un mediu sofisticat al comerțului electronic, consumatorii moderni sunt bine informați atunci când navighează și cumpără produse online. Se așteaptă să facă cumpărăturile ușor și să aibă acces rapid la produse și servicii. Vânzările directe s-au adaptat la spațiul comercial digital, deoarece mulți vânzători aleg să vândă produsele online. Cu toate acestea, ei păstrează valoarea de bază a vânzărilor directe: conexiunile personale care permit consumatorilor să obțină cele mai bune produse și servicii pentru ei înșiși și pentru familiile lor. De aceea, industria noastră este atât de unică. Rămâne relevantă și continuă să crească, chiar și în fața unei concurențe sporite generate de comerțul electronic și magazine.

O activitate de vânzare directă poate fi condusă de acasă sau din orice alt loc. Aceasta poate începe ca activitate part-time desfășurată în paralel cu un loc de muncă obișnuit, dar poate deveni ulterior un loc de muncă cu normă întreagă, în funcție de timpul și angajamentul implicat în activitatea de vânzare. Este o alternativă unică la angajarea convențională. Oamenii pot beneficia de alte angajamente (familiale, angajare full-time), și pot căpăta abilități de buisness transferabile prin vânzări directe.

Marketing pe mai multe niveluri (MLM)

Multe companii de vânzări directe au adoptat un plan de compensare pe mai multe niveluri pentru a-și remunera vânzătorii. În acest caz, în plus față de comisioanele pe care le câștigă din vânzările personale, modelul de vânzăril directe le oferă posibilitatea de a-și construi propriile echipe de vânzări,. În acest fel, aceștia pot primi comisioane suplimentare din vânzările realizate de cei pe care i-au recrutat, instruit, ajutat și motivat.